HomeMededelingenLodgy, de nieuwe ruime en veelzijdige MPV van Dacia

Reacties

Lodgy, de nieuwe ruime en veelzijdige MPV van Dacia — 6 reacties

  1. Prachtig zo’n persbericht, maar wat mij opvalt is dat het BTW/BPM bedrag volledig voor rekening komt van de klant, ik begrijp dat de marge klein is, maar dit kunnen ze niet maken, dit noem ik NIET concurrereend meer, voor mij, ik had m’n hoop gevestigd op een 5 zits Laureate met 1.2 turbomotor, scheelt de nieuwprijs € 3200,00 met Duitsland, dit kan Renault/Dacia echt niet maken, dit is te gek voor woorden, derhalve blijf ik nog maar rijden met m’n Sandero, dit helpt zeker NIET om de autoverkopen op te krikken, zo blijft het slecht gaan!!!

  2. Probleem is echter dat dit niet Dacia is die de BYW verhoogd maar de overheid!! Dat heeft haar prijzen de afgelopen jaren al vaker bijgesteld naar beneden zodat de auto niet te duur wordt.

    En het is niet alleen de BTW die omhoog gaat. Straks in Juli gaat ook de CO2-taks weer omhoog…. Hier kan Dacia alleen invloed op uit oefenen door auto’s te leveren die weinig uitstoot hebben. Daarom wordt de 1.6 MPI 85 ook niet geleverd in Nederland.

  3. Wat u (Richard) schrijft weet ik, wat ik al aangaf, de marge is klein, maar er is nog iets wat mij irriteert, de aanschafprijs van mijn Sandero Laureate 1.2 ltr. bedroeg in juni 2009 in totaal € 12780,00 bij Autohaag Zeeuw Delfgauw, dit is incl. Pack Exclusive, lichtmetalen velgen, afl. kosten en trekhaak, nu 3 jaar later (53000 km) bedraagt de inruilprijs bij dezelfde dealer € 4500,00 en dan krijgt mijn “ex” auto een beurtje, gaat door de wasstraat, en staat een week later voor € 7000,00 tussen de occasions, nee dat is leuk, zo verdienen ze toch wel hun geld, en winkelen bij andere dealers heeft tegenwoordig geen nut meer, alles hier in de wijde omtrek is van Autohaag Zeeuw!
    Dus u begrijpt mijn frustratie, ik word maanden lekker gemaakt met een nieuwe Dacia, kost die uiteindelijk inclusief mijn opties € 18400,00 dit is zeker GEEN koopje, zoals hij wel in ieder artikel wordt neergezet!

  4. Dat werkt niet alleen bij Dacia zo, alle dealers doen dit. En wel met meerdere redenen.

    – Bij verkoop van een nieuwe auto ligt de marge vast. Bij de verkoop van een gebruikte auto bepaalt de dealer zelf de marge. Hoe goedkoper hij inkoopt hoe hoger zijn winst kan zijn. Wil je als dealer serieus genomen worden en wil je klanten terugzien? zorg dan dat je een eerlijke prijs geeft.

    Ander punt dat meespeelt is het feit dat niet vooraf zeker is dat de ingeruilde auto ook daadwerkelijk (binnen afzienbare tijd) verkocht wordt. Dit is een risico dat de dealer probeert af te dekken door een lage inkoop.

    Over het algemeen wordt gezegd dat een auto nog de “helft waard” is na 3 jaar. Of je nu een Dacia koopt of een auto van 100.000 euro.

    En er kunnen best wel statistieken bestaand die vertellen dat Dacia waardevast is; zelf geloof ik daar ook niet zo in. Koop je een Lodgy van ongeveer 18.000 euro, ga er dan van uit dat je na drie jaar in je handen mag knijpen als je er 10.000 voor weer krijgt bij inruil…..

  5. Maar van € 12780,00 nieuwprijs, naar € 4500,00 inruilwaarde is een verlies van 65 %, in nog geen 53.000 km en 3 jaar tijd!?!?
    Nee dan maar wat minder ruimtewonder, ik rij wel door met m’n Sandero!!!

  6. Ben ik het ook helemaal mee eens hoor; de afschrijving is behoorlijk hoog.

    Maar bekijk het ook eens van de andere kant. Stel je hebt een afschrijving van 1500,- per jaar. Dus 4500,- in drie jaar. je krijgt dan 8280,- terug.

    De dealer wil deze auto natuurlijk graag verkopen en het liefst met een beetje winst. Dus hij telt er een marge bij op. De verkoopprijs ligt dan ruim boven de 8280,- De fabrieksgarantie is voorbij. Ga jij als koper dan bijvoorbeeld 9000,- betalen voor een auto van 3 jaar, zonder fabrieksgarantie en 53.000 km op de teller? of kies je dan liever voor nieuw?

    Zonder de dealer te willen verdedigen (ik zie ook liever een hoger inruilbedrag) kan ik me de dealer wel voorstellen. Als die auto een half jaar op voorraad staat kost dat hem ook geld. Ten slot is hij een ondernemer en die willen per definitie ook wat verdienen. Het is echter aan de consument of deze het geld er voor over heeft……

Geef een reactie