Niet aangemeld
Sommige features zijn niet beschikbaar
home
Homepagina
restore
Archief
directions_car
Modellen
burst_mode
Wallpapers
file_download
Downloads
mail
Contact
access_time
Historie
palette
Lakkleuren
location_city
Fabrieken
playlist_add_check
Dealer-lijst
photo_filter
Ingestuurde foto's
person
Inloggen
help
Help
assignment
Voorwaarden
lock
Privacy
Daciamodellen
Facelift van de Logan MCV is gearriveerd

Facelift

Hoewel de Logan MCV nog maar kort op de markt is (niet te verwarren overigens met de Logan MCV die al in 2007 zijn debuut maakt op de Nederlands markt) was het al tijd om een facelift door te voeren.

Ik heb het geluk dat ik in de buurt woon van Daciadealer Munsterhuis. Al een aantal maal heb ik een Daciamodel mogen lenen en er een artikel over kunnen maken. Nu was er de mogelijkheid om de nieuwe Logan MCV eens goed te bekijken en dat resulteerde dan ook in ruim 150 foto’s.

Veel foto’s

Nu zal ik hier natuurlijk niet alle foto’s plaatsen van de facelift maar de meest in het oog springende wijzigingen zal hier toch even doornemen. De wijzigingen vind je zowel aan de buitenkant en dan aan de oorzijde als ook in het interieur.

De bumper en grille is ingrijpend gewijzigd. Daarnaast zijn er koplampen gemonteerd met daarin voor het eerst LED verlichting! Deze LED’s bevinden zich uiterst rechts in de koplamp en zijn als 4 rechthoeken boven elkaar geplaatst.

Het onderste deel van de bumper is nu vlak, daar waar eerst een tweetal vooruitstekende delen zichtbaar waren.

De mistlampen zijn voorzien van een chromen rand waardoor de lampen meer nadrukkelijk aanwezig zijn. Voorheen waren er twee chromen randen voorop de grille, nu is dat er nog maar één.

Ook het zwarte kunststof deel van de grille is anders vormgegeven waarbij bij de hier getoonde versie ook zwarte lak is gebruikt om de openingen te accentueren.

De ventilatie openingen zijn ook opnieuw vormgegeven. Hoewel ze nog steeds rond zijn, zijn ze in het midden voorzien van een chromen rand. De opening is nu ook anders vormgegeven als je de rooster opent.

Het stuur is ook niet ontkomen aan de wijizigingen. Het is nu een vierspaaks stuurwiel geworden met daarop een aanta chromen elementen. Ook de omlijsting van de radio en de daarboven geplaatste luchtopeningen hebben nu een chromen omlijsting waarbij de achterplaat een carbon-look heeft gekregen.

De claxon is opgeschoven van het uiteinde van de linkerstick naar het midden van het stuur. Een meer logische plek want in een noodsituatie kun je nu eenmaal makkelijker het midden van het stuur vinden dan het uiteinde van zo’n stick.

DAB+

De radio is tegenwoordig voorzien van DAB+. Dit is radio luisteren in digitale kwaliteit. Niet elk radiostation levert deze kwaliteit maar het zijn er al wel veel en het worden er steeds meer. Hierbij hoort ook een andere antenne. Voorheen was het een behoorlijk lange antenne; nu is het een redelijk korte spriet die te herkennen is aan een soort van gewikkelde draad er omheen.

Er is ook nog een opbergvak bijgekomen: aan de middenconsole aan bijrijderskant is een netje geplaatst.

Deze facelift heeft de auto niet alleen meer compleet gemaakt, maar ook tilt het het uiterlijk naar een hoger niveau. Hij is dan ook absoluut niet meer te vergelijken met de MCV uit 2007 die ik zelf heb.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren
arrow_upward